lördag, juli 12, 2008

Tappert försök...

...att få en soldag på stranden gjorde vi idag.
Men tyvärr så blåste det så in i norden och det var mestadels molnigt också.
Men vi höll ut i tre timmar och hann fika och äta glass och det är väl huvudsaken ;-).
Mira hoppade lite från bryggan och jag tror att Mikael doppade sig (!!!), eller så är det något som jag drömt...

Dagen har som vanligt gått alldeles för fort och det mesta som jag hade tänkt hinna med får hinnas imorgon istället, typ börja packa inför semestern.

Just nu håller vi på att färga Nellies hår mörkbrunt igen, Wilma har precis lagt sig, Mira och Vera sover sött sedan någon timma tillbaks och Mikael har startat 3:e Världskriget i vardagsrummet.
Det låter så åtminstone, han spelar något roligt och spännande pang-pang spel,
eller rättare sagt;

"ratatatata,ratatatata - Argh, spalsh - cover me!"
"You´re dead!" ratatatata
"Look out!" ratatatata

Tror ni hajar! Men ´boys will be boys´, eller vad det nu heter...

Fina goa Wilma på stranden...

Fyrtal i hjärterdam!



Jag vill också smaka, mamma!


Hmm, hur gör man nurå´. Bäst att ta det försiktigt med sån här "fast föda" i början.





Skulle bara plocka några prästkragar på min morgonpromenad men titta vilken stor fin sommarbukett det blev!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon :)

Har varit så tyst, som möjligt, på morgonen, när jag tassat runt här.......
Din mamma rekommenderade oss "Zoominare" att kolla här, och det ångrar jag inte. Vet sen förut vilka Guldklimpar du har, Kram till dom!

Ha en fin sommar och var rädda om varandra.

Ulla

Anonym sa...

älskar dig mamma.

Anonym sa...

Kul att en av mina bästa zoominvänner hittat in till dig hjärtat....hon kommenterar ofta bilderna jag lägger in på dina barn
Hoppas du hinner packa lite idag o jag har ställt fram stekgrytan som du faktiskt kan få behålla om du vill + ett antal nappar som jag hittade lite här o var när ni åkt hem senast...
Kramar Din mamma