torsdag, juli 10, 2008

Jag - en äkta fakir!

Idag har jag äntligen kommit ihåg att hämta ut mitt efterlängtade paket - en spikmatta från
Shakti. Och döm av min förvåning när Wilma, som naturligtvis slet upp paketet så snart vi kom hem frågade:

"Varför har du köpt två likadana?"
"Skojar du eller? De kostar ju 700 kronor så en får väl räcka."
"Men här är ju två stycken i paketet"
"???,!!!"

Och det var det!!! Vet inte om snubben som packat grejerna gått igång på nåt´röka eller något, men där var två fina gröna mattor med 6000 spikar i varje, men på kvittot stod bara en st.
Eftersom jag betalat med kort så var ju köpet klart och avslutat så jag tänker vara så ohederlig att jag behåller båda.
Så nu slipper vi slåss om dem, vilket vi kanske ändå inte kommer att göra då barnen tyckte det gjorde förfärligt ont att ligga på dem, men Mikael tror sig gilla dem så då har vi ju varsinn.
Mattorna må se harmlösa ut men det är verkligen vassa "spikar" och det gör ont de första sekunderna som man använder dem men sen - åhhh, man känner sig nästan lite hög och hela kroppen blir varm och rosig, efter ett tag känns det som om man får en underbar massage.
Jag somnade när jag provade den första gången.
Ska bli spännande och se om "det öppnar upp för ett inre lycksaligt varande som vi alla har rätt att leva i", som broshyren utlovar ;-).
Det vore ju högsta vinsten för resten av familjen att se sin fromma moder gå omkring med ett stort flin då mina "portar till evig lycka" har öppnats och mitt "fullständiga liv" ligger inom räckhåll för mig.
Skämt åtsido så känner jag att varje krona var väl investerad i denna, om än flummiga produkt.
Prova om ni får möjlighet!

Idag har jag och mina fyra tjejer varit på stan. Nellie skulle klippa sig, välja fondtapet till sitt rum som vi håller på att renovera. Jag skulle uppdatera mitt enorma sminkföråd (not!) med puder och foundation och en semesteröverraskning (=en flaska gin och rödvin + strandtofflor, alltid uppskattat!) till Mikael skulle inhandlas. Wilma följde med och lovade ta hand om Mira, som kan vara lite väl vild i affärer ibland OM hon kunde få 49 kronor som fattades för henne att köpa den andra LOST-boxen.
Så jag följde Nellie till frissan och Mira och Wilma gick på stan ensamma. Härligt med så stora och små tjejer tillsammans.
Nellie, som har väldigt tjockt hår klippte upp det rejält och tunnade ut det ordentligt vilket gjorde att henner löshår verkligen blir jättefint och ser helt naturligt ut.

Åhhh, vilka vackra, underbara barn jag har. Det är bra att blogga en stund på kvällen för det kräver eftertanke och reflektion över dagen och man kommer på vilket rikt liv man lever, även om det kan kännas tungt vissa stunder på dagen.

Nellie i sin nya frisyr och med sitt fina löshår som nu ser ut som hennes eget...

Fiiin!



Wilma däremot, gjorde allt för att slippa vara med på kort idag¨


Sluuuuta!!!


Några parti Alfons-memory har vi hunnit med också! Mira börjar bli riktigt haj på det och vinner ofta, men fuskar gärna om man tittar bort (det har hon nog fått efter pappa...)





3 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå fin Nellie är både med eller utan löshår, en skönhet precis som sin syster Wilma o sin mamma....
Mommo kanske kan få låna en spikmatta o prova???
Det vore ju fantastiskt om även en gammal kärring skulle kunna öppna portarna till evig lycka o ett fullständigt liv:)
Kramar Din Mamma

Anonym sa...

Naw vad fin Nellie blev i sitt hår! :) Vilka söta kusiner jag har alltså.. Puss

Anonym sa...

jag blev jättenöjd med håret, puss<3