söndag, juli 06, 2008

Kalas!!!!

Oj, idag har det varit kalas hela dagen.
Först här hemma med hela familjen.
Vi åt tonfisksallad med hembakat pitabröd, och naturligtvis en smarrig jordgubbstårta.
Sen skulle de stora tjejerna till sin farfar på kalas också fyller den 6 Juli.
Han är dock född 30 år innan mig...

Resten av familjen åkte till svärfar/far/farfar och svärmor/mor/farmor för att fira mig, kusin Miguel och svärmor/mor/farmor.
Väl där så var det buffe med lax, silltårta, färskpotatis, skinka, frukt

mm mm. Avslutningsvis en god marängtårta.
Jag har fått sååå fina presenter så man kan nästan tro att jag fyller jämt, typ 50 eller nåt.
Av svägerskor med familj fick jag ett fint bäddset från Hemtex.
Av svärfar och svärmor fick jag en Black and Decker minislipmaskin.
Av min goaste Wilma fick jag en "Min Mamma" -mugg där det stod:

"Du är alltid där när jag behöver dig
Du är min beskyddare och du är pålitlig
Med dig känner jag mig alltid säker
Jag borde säga till dig oftare hur mycket
jag uppskattar dig
Tack så mycket får att du är min mamma"

Blev lite fuktigt i ögat när jag läste det...

Av finaste Nellie fick jag ett par örhängen och ett halsband, som jag önskat mig.
Av lilla Mira fick jag en alldeles egen "hand-kuk" (=handduk) att ha på stranden i sommar.
Av min obeskrivligt goa Mikael fick jag en - videokamera!!!!

Vet inte om jag är värd alla dessa fina saker eller om de ska ses som rena mutor för att hålla mig på mattan...
Nä, skämt åtsido, men ni förstår väl hur glaaaad jag är!


Tack alla som verkligen förgyllt min dag med fina presenter men allra mest tack för att ni FINNS här hos mig.

Nu är klockan så mycket då jag suttit och försökt filura ut hur man gör med kamera, tillhörande program mm så det är dags att lägga sig (i de nya lakanen).

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är verkligen värd allt detta mitt hjärta o mycket mycket mer.
All min kärlek får du av mig hjärtat.
Kramar Din Mamma