onsdag, juni 04, 2008

Är man riktigt...

En alldeles nygräddad liten Vera som snabbt som attan ville komma ur sin ugn.
Dock lite överjäst med kinder som källarfranskor.


...klok om man ställer sig att baka i 30 graders värme?!
Förmodligen inte men det är just vad jag har gjort. Idag har jag provbakat Bohusländsk Hönökaka. Helt ok faktiskt, hoppas barnen tycker det med för det är de som är de stora brödätarna. Kul att prova på något nytt men som vanligt så var jag tvungen att göra dubbel sats då jag alltid tänker att det känns ju meningslöst att dra fram hushållsmaskin och alla andra tillbehör och sen bara få några futtiga brödkakor. Men lika ofta förbannar jag mig själv när jag kommer till själva gräddningen då den blir sååå utdragen och långsam.

Men nu är det gjort och jag kan klappa mig på bröstet för att jag gjort något nyttigt idag.


Nu sover lilla Vera (Hon var vaken under hela baket) och Mira är på dagis och leker, så vad att göra?? Det är ju inte så att jag är sysslolös, tyvärr - tvärtom men den stora frågan är; ska jag slappa i solen och bara tänka på allt som borde/måste göras, eller sätta igång med något och få något vettigt gjort (tror inte att skriva/läsa bloggar räknas in i "vettigt kategorin")?? Svaret får både ni och jag nästa gång då så länge jag sitter här så kan jag inte bestämma mig. (Wow, vilken "cliffhanger")

Inga kommentarer: