torsdag, juni 05, 2008

Kolla...

...vilka underbara bilder som jag hittade i "mina bilder" som jag inte hade en aaaning om att de existerade! Tror att det är storasyrrorna som varit barnvakter och kombinerat detta med deras förkärlek att hänga vid datorerna. Kreativt!



Bilden längst ner visar Wilma med sin bästis som hon har hängt ihop med ända sedan hon var ettochetthalvt och började dagis. Mira går på samma dagis som hennes storasystrar gick på när de var små. Vissa av deras "gamla" fröknar jobbar kvar, dock inte på Miras avdelning. Wilma och bästisen, som går i samma klass var faktiskt där och praoade för inte så länge sedan. Och även Nellie praoade där för några månader sedan. De var igenkända av alla sina fröknar .

"De systrarna glömmer man inte så lätt", som en fröken sa till mig, med en, vad jag hoppas och tror, positiv klang. Mycket har dock ändrats sedan NoW gick där då hela Dagiset (låter mysigare än det mera korrekta förskolan) brann ner till grunden. Visst har de som arbetar där fått en bättre arbetsmiljö men jag kan inte hjälpa att jag tycker det var myyysigare förr mer färger, fluffigare kuddar, fler små vrår att gömma sig i och en härlig lekhall som förmodligen inte skulle godkännas idag p g a risk för skador mm.

Ett kul minne som poppar upp nu är när Wilma, kanske 3-4 år gammal, stolt kom hem och berättade att hon var ordförande i "Fröken Birgittas spillklubb". Jag anade direkt vad detta var för "ironisk" klubb då jag dittills inte lyckats få henne att förstå det här med vett och etikett vid matbordet, men naturligtvis som den fromma moder som jag var (är!??) log jag bara och sa; "nämen, vad roligt".















Inga kommentarer: