måndag, maj 14, 2007

Snart kattungar!

M vid förra årets "katträddningsaktion".



Här ser ni min syster och hennes killes katt Snaps som är en av fjolårets kull från vår lilla Ebba. Vi trodde det var dags inatt att än en gång bli med kattungar men imorse när vi kom upp för att kolla så hade inget hänt och Ebba gick ut och åt frukost med sin andra son, Zlatan Jansson (vi var inte överrens om vad katten skulle heta så det blev både Zlatan och Jansson!)


Vill helst att hon lägger sina kattungar inne iår då M förra året var tvungen att ta fram motorsågen och såga fram dem från uthusets vind (Se bild ovan).


Nåväl, nog om katter! N är hemma från skolan idag och jag skjutsade W till bussen då det regnade förfärligt mycket imorse. Själv sitter jag och pluggar och skriver men nu blir det nog lite mindre av det då Mira just vaknat. Den pappalediga pappan ligger fortfarande och sover och än så länge så känner jag mig vänlig nog att låta honom få sova en stund till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här skiner solen igen efter en regnig natt, ingen mer fölunge än men snart är det på gång, inom några dagar tror jag. Hoppas N snart blir bra och att kattungarna inte är för många....Men så fina kattungar som din katt får är det nog inte svårt att hitta nya hem till dem. Vi har gjort ett nytt land framför stallet, häftigt...
en morgonkram din mamma

Anonym sa...

Perenner är för det mesta inte så dyra med tanke på att de ofta sprider sig och kommer år efter år... Lavendel kostar mellan 10-20 kronor per styck skulle jag tro. Luktar gott, man kan ta in de och torka och lägga i linneskåpet så luktar där gott hela vintern, tror jag...de gamla gjorde ofta det har jag hört...Kramis mamma