tisdag, maj 15, 2007

Fyra nya liv...


...i vårt hus. Det bidde fyra kattbebisar. Söta, hjälplösa och underbara som vanligt. Ligger nu och tuttar på sin mamma i en låda på toaletten. Verkar vara välskapta små krabater, en helsvart, en randig som sin mor, en som jag tror kommer att bli skölpaddefärgad (tror jag att det heter...) och en svart med vita tecken.


Mira ville inte gå och lägga sig efter att hon hade sett dem igårkväll. Hon kunde inte koppla av och sa "atten" upprepande, även när hon drack sin älskade välling. Vet inte om hon kanske var orolig att de skulle vara borta när hon vaknade elller vad det kan ha varit. Hur som helst så sprang hon dit så fort hon vaknade imorse. Pussar, "killekill" (som hon just lärt sig säga), och klappar blir det mycket från hennes sida. Nu e hon på dagis och de två stora i skolan, M på jobbet och jag ensam hemma. Lite skönt faktiskt, om man får säga så. Känner mig inte så social idag så det kan vara skönt att få vara lite för sig själv.


Var nere hos Zantana och Black en lång stund igårkväll. Fick för mig att göra flätor i Zantanas man för att se hans nacke ordentligt, som manen annars döljer ganska väl då den ligger på båda sidor. Stod där och flätade och kände mig som tio igen då jag vid den åldern alltid stod och flätade och grejade med hästarna... Ganska härligt och mysigt att bara vara med dem och höra deras trygga mumsande och frustande.
I brist på bilder på de nya kattungarna visar jag vår hund, Allram. Då jag än inte orkat lära mig hur man lägger över bilder från kameran till datorn så får jag snällt vänta på att Mikael skall göra det...

Inga kommentarer: