tisdag, augusti 12, 2008

Gäääsp...

...vad jag är trött.
Klockan är halv två (på natten) och jag har äääntligen målat Nellies väggar i den slutgiltiga kulören (som "by the way" heter ömhet :)), efter två grundstrykningar i vitt.

Även skarvarna i taket har jag spacklat och målat taket en tredje gång. Det blev faktiskt över förväntan (nej, jag har inte druckit vin samtidigt så jag slipper vakna upp och finna det som kvällen innan var perfekt i alkoholens små slöjor, på morgonen vara både fläckigt och kladdigt...been there, done that...won the fukin´t-shirt, så att säga...).

Däremot vet man ju inte innan hur det kommer att se ut i dagsljus.
Kanske behövs det strykas en gång till men jag hoppas att jag slipper det.
Nellie vill ha sin garderob i samma färg så det vore bra om den räckte till det + att vi ska ha lister i hörnen (inga 90-graders vinklar i ett gammalt timmerhus så man måste skapa egna lösningar...) och de ska ha samma färg som väggarna.

Nästa steg är att måla lister och spegeldörr vita.
Även torparugnen ska få ny vit färg och sen ska golven slipas, vaxas tre gånger, fönsterfoder + bräda ska sågas upp, målas och sättas fast, sen.....

Nä, bäst att jag slutar tänka på allt som är kvar att göra och försöka njuta av att jag hunnit så långt som jag ändå gjort ikväll...

Imorgon kommer kära mor (mormor) på besök och då måste jag provisoriskt städa och ställa iordning sängarna igen för att det ska finnas tillräckligt med sovplatser.
Hoppas hon inte blir förskräkt av resten av röran i huset just nu.
Det är mycket man inte hinner när man försöker lägga varje liten ledig stund på att ro detta "lilla" projekt i land.
Så mamma, om du läser detta innan du kommer - ha överseende...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill bara av hela mitt hjärta tacka för jätteroliga mysiga dagar med dig, Mikael o era goagoaste flickor.
Kommer snart igen
Kramar mamma, mommo, svärmor