torsdag, juni 19, 2008

Spegel, spegel på väggen där...


Vera här helt stormförtjust i speglar, eller snarare vad hon ser i spegeln - sig själv (Men det är hon nog inte medveten om utan undrar nog vad det är för rolig, mkt liten filur som ser så olik ut alla andra i familjen. Ja fast samma frisyr som pappa har filuren ändå...)

Denna förtjusning är på både gott och ont. Mamman, som av uppenbara skäl undviker speglar är ju tvungen att stanna upp när man går förbi någon, för vad gör man inte för att få sin bebis lite x-tra lycklig.
Då, där framför spegeln, går det ju inte att undvika att se:

"Lennart Svan frisyren" (Ni vet, de där v-formade fläckarna ovanför tinningarna som antyder att man är på G att bli flintis) som börjar bli mer än påtaglig då håret synligt faller av efter varje tvätt (nej, inte p g a cellgifter utan ammning! Tack och lov kanske man ska tillägga då...)

Mammamagen a la´gravid i månad 6 (lugn, bara "jag är uttråkad och trött och mår nog mycket bättre om jag stoppar i mig nåt onyttigt-mage", ingen bebis i den inte) under den urtvättade snobben t-shirten, som är den senaste modeflugan här hemma. Skulle det hända att jag tar på mig något mer sofistikerat ser Vera genast till att ta ner mig på jorden igen - en bebisspya har den förmågan, vit och fin på mörka kläder, gul som solen på ljusa.

Men jag ska passa på att tacka dagis som gör att jag varje morgon försöker se någorlunda mänsklig ut genom att ta på lite foundation, rouge och mascara. Annars hade nog jag hoppat högt varje gång som jag gick förbi spegeln och förmodligen börjat tro på spöken.

Dagens rätt:
Att inse att man verkligen har gjort MER nytta om man legat och gooosat med sin bebis hela dagen än om man hade damsugit och torkat golven (som var meningen, men som så mycket annat inte blev av)

Dagens fel:
Att sticka till samma bebis en snusdosa att leka med för att få skriva klart detta inlägg utan gnäll. (Bytte den mot en toppluva med tofs som Mira kom med imorse.) Den var nästan lika intressant som snusdosan men inte så länge så nu var det slut på firden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jasså så ser ni ut hemma......