onsdag, augusti 20, 2008

Igår...

...när jag stod och vek tvätt hade jag satt ner Vera i sin spjälsäng för att få det tråkiga bestyret överstökat så snabbt som möjligt utan att behöva ödsla tid på att jaga en halvvild bebis över sängen och se till att hon inte dyker mot golvet. Jag vände mig om för att kolla vad hon pysslade med - men se, här pysslades det inte med briotelefonen som var tänkt.
Vera, vår otroliga 7-månaders bebis som var nyfödd igår, hade ställt sig upp alldeles själv!
Nu är det ju så att jag, trots alla mina barn och trots att det bara är drygt två år sedan som Mira var i hennes ålder, inte har förmågan att minnas om det är normalt, om de andra tre gjorde detta vid samma ålder...
Men det gör det samma, förvånad och stolt blev jag och ropade på Nellie att komma med kameran.
Jag hann precis ta ett kort innan hon kraschlandade med näsan i gallret, men det är ju glömt idag medan detta härliga kort finns kvar...


"Oj, mamma, vad hände? Var är jag? Gjorde jag detta själv? Kolla, jag stååår upp!!!"

Inga kommentarer: