måndag, juli 28, 2008

"Russbana"

"Nälla mamma, åka GULA russbana ida´?"
"Det går inte Mira. Gula rutchkanan ligger så lååångt bort"
"Åka bilen å tåget?"
"Nä, inte idag..."
Nu var det ju inte så att jag var så lat och tråkig att jag inte kunde tänka miga att åka till lekplatsen och åka kana.
Jag hade gärna åkt om det inte hade varit så att den GULA kanan som Mira syftar på låg liiite närmare än på TIVOLI i Köpenhamn!
Vi åkte tåg över (eller snarare under) bron från Malmö till Köpenhamn. Det tog en halvtimma (!!!) och TIVOLIT låg precis tvärs över gatan från centralstationen.
Så det var "allt" de stora barnen och Anders såg av Köpenhamn. De köpte åkband, käk och fick lite fickpengar och sen såg vi inte röken av dem på fem timmar!!
Jag, Mikael och småtjejerna gick omkring och tittade.
Mira nöjde sig med att titta, hon tyckte det såg "läskit" ut att åka...
Men helt lottlös blev hon inte då hon köpte sitt livs första sockervadd och en stor klubba.
Sen gick vi vidare på Ströööget och tog en röd`pölse´, några öl på mysiga uteserveringar och villade bort oss i trånga (men mycket vackra) små gränder.
När vi kom tillbaka till Tivolit så hittade vi en vanlig lekplats där denna omtalade GULA kana fanns och Mira åkte säkert över 100 ggr.
Då mina kamerabatterier lämpligt tog slut när vi steg på bussen till Malmö så blev det inte så många bilder men jag knäppte en del med Elinnes kamera så jag hoppas att hon kan skicka dem senare...
Wilma, Elinne och Mira i campingens rutchkana som användes mycket flitigt!

Inga kommentarer: