torsdag, juli 24, 2008

Usch...

Ännu en "funnen" bild som barnen målat med Mira, godingar!


...vad slö jag är! Jag sitter här och funderar på om jag ska orka ta tag i att lägga in semesterbilder i datorn.
Kan låta som att det inte är så jobbigt men nu är det så att vår "stationära" dator är tillfälligt (hoppas jag) ur funktion och det finns inte tillräckligt med utrymme på min lap top, vilket gör att jag måste rensa, och det orkar jag inte nu...

Idag har det varit otroligt hett här och det enda som vi orkat är att knö in oss i vår Opel (utan AC!!!) och ta oss till stranden.

Väl framme ville ju Mira prova sin nya simring och pappa badade glatt med henne medan jag och Vera mest satt i skuggan och, tja, gjorde absolut minsta möjliga.

Det betyder för Vera att småtugga på något som ligger i närheten och för mamman att slänga till henne något som är tuggbart för en sexmånadsbebis då vi glömde leksaker till henne hemma.
En svalkande glass hann vi också med.

Nu på kvällen var vi ute och tog oss en bärrunda (ej att förväxla med barrunda, även om det skulle sitta fint just nu...).
Vi plockade vinbär, blåbär och hallon till kvällsyoughurten och det var underbart gott, särskilt vinbär och vaniljyoughurt.

Inga kommentarer: